INFORMACJE DLA RODZICÓW
Do zadań psychologa szkolnego należy:
- Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
- Prowadzenie warsztatów psychologicznych integracyjnych, dotyczących problemów dorastania, relacji rówieśniczych.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru zawodu.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
- Wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach profilaktyczno-wychowawczych, wynikających z programu wychowawczego szkoły.
- Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
- Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
- Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz instytucjami wspierającymi szkołę.
Kilka słów o nas...
SZKOŁA PODSTAWOWA
Beata Płaczkiewicz – psycholog, doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Wsparciem i opieką obejmuję dzieci przedszkolne oraz uczniów klas I-III szkoły podstawowej, jak również ich rodziców. Współpracuję z Zespołem ds. Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Zajmuję się działalnością diagnostyczną, konsultacyjną, wspierającą. Biorę udział w pracach Zespołów nauczycieli i specjalistów, których zadaniem jest organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów. Współpracuję z nauczycielami w procesie wychowawczo-profilaktycznym, jak również z przedstawicielami instytucji zainteresowanych losami edukacyjnymi dzieci. Ponadto prowadzę działalność naukową, wyrażoną w publikacjach naukowych w czasopismach oraz pracach zbiorowych, jak również uczestniczę czynnie w konferencjach, seminariach i sympozjach naukowych i popularnonaukowych. Wybrane publikacje:
Płaczkiewicz, B. (2016). Teoria społecznego uczenia się a wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym. Społeczeństwo. Edukacja. Język, 4, 129–137.
Płaczkiewicz, B. (2016). Zaburzenia psychosomatyczne a środowisko rodzinne. W: E. Chojnacka, J. Michalski (red.), Człowiek wobec współczesnych wyzwań kulturowych
(s. 45–54). Płock: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku.
Płaczkiewicz, B. (2017). Macierzyństwo walczące. Funkcjonowanie matek dzieci niepełnosprawnych. W: A. Celińska-Miszczuk, L.A. Wiśniewska (red.), Macierzyństwo. Szanse i ograniczenia (s. 146–162). Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Płaczkiewicz, B. (2017). Psycholog w szkole – zadania, status i możliwości działania. Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze, 8, 24–34.
Płaczkiewicz, B. (2019). Przekonania rodziców na temat edukacji integracyjnej, jej istoty, szans i ograniczeń. Szkoła Specjalna, 3, 217–229.
Plan pracy w roku szkolnym 2023/2024:
-
Poniedziałek 8.00-12.15, 13.15-14.00
-
Wtorek 9.00-10.30, 11.30-15.00
-
Środa 8.00-12.15, 13.15-14.00
-
Czwartek 8.00-11.00
-
Piątek 8.00-12.00
SZKOŁA PODSTAWOWA
Iwona Przybysz - absolwentka psychologii na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2002 roku wykorzystuje swoje kwalifikacje w pracy z dziećmi i młodzieżą. Ukończyła liczne szkolenia z psychoterapii głównie w Polskim Instytucie Ericksonowskim. Nieustannie poszerza swoją wiedzę aby efektywnie pomagać ludziom. Współpracuje z różnymi instytucjami gdzie zajmuje się problemami dzieci, młodzieży i ich rodzin. Prywatnie bardzo lubi podróże, poznawanie nowych miejsc i interesujących osób.
Jako psycholog w klasach IV-VIII Szkoły Podstawowej zajmuje się działalnością diagnostyczną, konsultacyjną, psychoedukacją, profilaktyką, terapią. Bierze udział w zespołach planujących i koordynujących udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz współpracuje z instytucjami zainteresowanymi problemami opieki i wychowania.
Plan pracy rok szkolny 2023/2024
-
poniedziałek: 11.00-15.00
-
wtorek: 08.00-13.00
-
środa: 12.00-15.00
-
czwartek: 08.00-13.00
-
piątek: 10.00-15.00
SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA,
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
Agnieszka Budindorf - psycholog. Na co dzień pracuję nad tym byś mógł czuć się jak najbezpieczniej w szkole i w życiu , byś rozwijał swoje umiejętności i zdolności. Chętnie rozmawiam o dobrych emocjach, radosnych chwilach, lubię pozytywną energię i harmonię. Zapraszam także wtedy gdy życie nabiera smutnych barw, kiedy sensy się gubią a pozytywne chwile zdają się znikać z horyzontu. Swą pracą staram się udowodnić, że szczęście należy się każdemu a jego osiągnięcie to często kwestia właściwego podejścia, mądrej rozmowy czy wiedzy i pomocy doświadczonego fachowca. Pomagają mi w tym Twoi rodzice, wychowawcy i nauczyciele. Choć czasami może się zdarzyć, że Ty i ja współpracować będziemy nad tym, by nauczyć się z tej pomocy korzystać ? umieć się porozumieć z nauczycielami albo rodzicami.
Plan pracy psychologa szkolnego: pobierz
Godziny pracy w roku szkolnym 2023/2024:
- poniedziałek: 9:30 – 15:30
- wtorek: 12:00 – 15:00
- środa: 11:00 – 15:00
- czwartek: 9:00 – 13:20; 15:00 – 15:30
- piątek: 7:00 – 11:00